محرومیت از کنکور سراسری
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبایی که قصد شرکت تو کنکور سراسری ۱۴۰۰ رو دارن ، به خصوص شرکت مجدد ، باید در نظر داشته باشن محرومیت هایی برای شرکت تو کنکور سراسری 1400 مشخص شده که این داوطلبا باید قبل از اقدام به ثبت نام ، برای بررسی و رفع محرومیت از ثبت نام کنکور سراسری خود اقدام کنن .



طبق روال سالای گذشته داوطلبای زیادی هستن که برای بار دوم یا بیشتر هست که می خوان در کنکور سراسری ۱۴۰ ثبت نام کنن . ولی به دلیل تغییرات جزئی که هر ساله تو شرایط شرکت در کنکور سراسری به وجود میاد ، اکثر داوطلبا نگرانی محرومیت از کنکور سراسری ،  برای ثبت نام و شرکت مجدد رو دارن .

اما دلایل محرومیت از کنکور ۱۴۰۰ چیه و شرایط رفع محرومیت رو برای داوطلبایی که از شرکت و ثبت نام تو کنکور سراسری محرومند چه چیزاییه ، برای اطلاع از این موضوع و عواقب عدم رعایت قوانین محرومیت از کنکور با ما همراه باشین .

 

 

محرومیت از کنکور سراسری ۱۴۰۰

ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری یک سری شرایط و ضوابط خاص خودش رو داره و فقط کسایی که تمام شرایط لازم رو داشته باشن می تونن در ثبت نام کنکور رو انجام بدن .  اما یک سری از شرایط ثبت نام کنکور سراسری مختص داوطلباییه که حداقل یکبار در کنکور شرکت کردن و پیگیر اطلاع از دلایلی که باعث محرومیت از کنکور سراسری ۱۴۰۰ میشه هستن . حالا در ادامه موارد رو گفتیم .

 

 همه داوطلبایی که تو کنکور سراسری سال 63 به بعد دو بار ، در یک دانشگاه روزانه پذیرفته شده باشن از ثبت نام تو کنکور سراسری ۹۹ محرومن ( تعداد دفعات شرکت تو کنکور سراسری ملاک نیست ، حتی تعداد دفعات مجاز شدن تو دوره های روزانه هم ملاک نیست ، بلکه منظور از این بند داوطلباییه که دو بار در دوره های روزانه انتخاب رشته کرده و تو یک رشته محل روزانه پذیرفته شده نهایی شدن ، فارغ از این که ثبت نام کرده یا نکرده باشن ) .

  این بند با رای دیوان عدالت اداری باطل شد و ثبت نام افرادی که دو بار تو آزمون‌ های سراسری سالای قبل دوره روزانه پذیرفته شدن تو کنکور سالای بعد بلامانع شد .​ 


 دانشجوی دوره روزانه ای که تو هر کدوم از مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هست از ثبت نام تو کنکور سراسری ۹۹ محروم میشه .


 فارغ التحصلای رشته های پزشکی که مشمول طرح نیروی انسانی اجباری هستن تا پایان زمان طرحشون ، حق شرکت تو کنکور 1400 رو ندارن .


 داشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایون

 

 برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تمامی شرایط و ضوابط نوتشه شده در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید : دفترچه ثبت نام کنکور سراسری

 

 

 

 

 

شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری ۱۴۰۰

معمولا بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور هستن داوطلبایی که به دلیل عدم اطلاع از محرومیت های کنکور سراسری از شرکت در کنکور سال بعد محروم میشن و به دنبال راهی برای لغو محرومیت کنکورشون هستن . اما آیا راهی برای رفع محرومیت وجود داره ؟ تو این قسمت ، شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری رو به ترتیب توضیح دادیم :


 شرایط رفع محرومیت از کنکور ۱۴۰۰ برای داوطلبایی که دو بار تو دوره روزانه قبول شدن :

این بند با رای دیوان عدالت اداری باطل شد و ثبت نام افرادی که دو بار تو آزمون‌ های سراسری سالای قبل دوره روزانه پذیرفته شدن تو کنکور سالای بعد بلامانع شد . در صورت بروز مشکل داوطلبا می تونن به دیوان عدالت اداری شکایت کنن .


 رفع محرومیت از دانشجوهای دوره روزانه :

مطابق متن نوشته شده تو دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۰​ ، دانشجوهای در حال تحصیل تو دوره روزانه هر مقطعی ، تنها به شرطی می تونن تو کنکور سراسری 1400 شرکت کنن که تا 25 اسفند 99 فرم انصراف از تحصیل خودشون رو تکمیل کرده و از دانشگاه محل تحصیلشون انصراف قطعی داده باشن .


رفع محرومیت برای فارغ التحصیلای رشته های گروه پزشکی مشمول طرح نیروی انسانی :

مطابق خبری که در مورد ماده 2 و 3 آئین نامه اجرایی قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان در تاریخ 95/10/28 اخذ گردید و در اردیبهشت سال96 در سایت هیئت مرکزی گزینش وزارت بهداشت منتشر شد : فارغ التحصیلای رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت ، شامل خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان تو مقطع کاردانی و کارشناسی اگر علاقه به ادامه تحصیل از طریق کنکور سراسری داشته باشن در صورت پذیرفته شدن تو رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی تو مقطع دکتری می تونن ، باقی مونده خدمت اجباری خودشون رو ، به بعد از فارغ تحصیلیشون موکول کنن .

 

 این محرومیت تنها برای متقاضیایی حذف میشه که تو یکی از رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی پذیرش نهایی شده باشن .

 

 رفع محرومیت از داوطلبای مشمول نظام وظیفه :

داوطلبایی که قبل از اعلام نتایج نهایی کنکور مشمول نظام وظیفه شدن ، در صورتی که قبلا تو مقطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی تحصیل نکرده و وارد غیبت نشدن ، می تونن برای رفع محرومیت از کنکور ۱۴۰۰ ، تو زمان تعیین شده ، دفترچه اعزام به خدمت خودشون رو تکمیل کرده و همزمان تو کنکور و انتخاب رشته کنکور شرکت کنن و در صورت قبولی تو دانشگاه می تونن از معافیت تحصیلی استفاده کرده و تا زمان فارغ التحصیلشون ترخیص از خدمت بگیرن .

 

 خیلی از داوطلبا ممکنه که تو وارد کردن انتخاب رشتشون به هر دلیلی کدهای مورد نظرشون رو جابه جا یا حتی اشتباه وارد کنن و قبولی که آوردن حتی براشون محرومیت بیاره ، اگه شما هم عضو این دسته از داوطلبا هستین حتما مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری

 

عواقب عدم رعایت قوانین محرومیت از کنکور ۱۴۰۰

داوطلبایی که از شرکت تو کنکور سراسری محرومن و امکان رفع محرومیت هم ندارن ، ولی هم چنان قصد شرکت تو کنکور رو دارن ، باید بدونن که در صورت اثبات تخلفشون ، از قبولی و ادامه تحصیلشون جلوگیری می شه . به طور مثال دانشجوی روزانه ای که تا 25 اسفند 99 انصراف قطعی نداده و تو کنکور و انتخاب رشته کنکور سراسری هم شرکت کرده حتی اگر رتبه 1 هم بیاره و تو بهترین رشته و دانشگاه قبول بشه در صورت تایید تخلفش مجاز به ادامه تحصیل نیست .

در ادامه بخوانید : اگر دانشگاه دولتی قبول شویم و نرویم

اگه بعد از خوندن این مقاله سوالی در رابطه با محرومیت از کنکور سراسری و شرایط رفع محرومیت از کنکور داشتین می تونین با مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو مشورت کرده و همچنین برای اطلاع از اخبار و اطلاعیه های سازمان سنجش در باره شرایط محرومیت از کنکور سراسری و مطالب مرتبط با اون عضو کانال تلگرامی کنکور سراسری تحصیلیکو بشین تا از همه این اخبار مطلع باشین .

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا دانشجوی روزانه از شرکت تو کنکور سراسری محرومه ؟

✔️ بله ، دانشجوی روزانه از شرکت تو کنکور سراسری محرومه که تو این مقاله راه های رفع محرومیت رو توضیح دادیم .

2- ✔️ اگه فارغ التحصیلای رشته های دارای طرح وزارت بهداشت ، طرحشون رو نگذرونن ، از کنکور سال بعد محرومن ؟

✔️ فارغ التحصیلای رشته های دارای طرح وزارت بهداشت با استفاده از شرایطی که تو این مقاله توضیح دادیم ، می تونن محرومیتشون رو رفع کنن .

3- ✔️ داوطلبی که تو دوره روزانه قبول شده باشه ، از ثبت نام کنکور سراسری سال بعد محرومه ؟

✔️ خیر ، پذیرفته شده نهایی دوره روزانه از شرکت تو کنکور سال بعد محروم نیست ، البته اگه دانشجو شده باشه ، باید با توجه به شرایطی که تو این مقاله توضیح دادیم ، محرومیتش رو رفع کنه .

منبع : محرومیت از کنکور سراسری





:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: